Hunedoara: Întâlnirea profesorilor evanghelici hunedoreni, 11 ianuarie 2012

Întâlnirea profesorilor evanghelici hunedoreni (a unora dinre ei) la începutul acesta de lună şi an, are loc sub motto-ul acesta: „Nu se poate ca unul să samene, altul să ude, iar Dumnezeu să nu facă să crească!”

Întâlnirea ar putea fi „rampa de lansare” pentru multe idei şi proiecte în care se pot implica în primul rând copiii şi tinerii bisericilor evanghelice din Hunedoara, însă nu doar ei.

Vă rog pe dumneavoastră, cei care citiţi aceste rânduri să vă rugaţi pentru această întâlnire, ca pe lângă interacţiunea socială, ea să aibă ca rezultat intersectarea, „scânteia” ideilor frumoase şi concretizarea lor în proiecte practice.

” De unde scoti idei originale?”

Pasul 3. – Foloseste „cutii de rezonanta”

La chitara acustica, spre exemplu, exista cutia de rezonanta – cea care amplifica sunetele corzilor. Ideea „cutiei de rezonanta” la Young e pur si simplu o sugestie sa discutati cu prietenii, colegii sau clientii despre ideile pe care le aveti. O sa primiti feedback de mai multe feluri – daca sunt cunoscatori ai subiectului, poate ca vor veni cu imbunatatiri si sugestii. Daca nu se pricep, iti vor spune unde nu e clar si unde e nevoie sa explici mai in detaliu pentru muritorii de rand.

(Citeşte despre Pasul 1 şi 2)

Diversitatea rolurilor pe care le poate exercita profesorul (evanghelic)

Anita E. Woolfolk menţionează următoarele:

 Profesorul, ca expert al actului de predare-învăţare:

el poate lua decizii privitoare la tot ceeace se întâmplă în procesul de învăţământ.

 Profesorul, ca agent motivator:

declanşează şi întreţine interesul elevilor, curiozitatea şidorinţa lor pentru activitatea de învăţare.

 Profesorul, ca lider:

conduce un grup de elevi, exercitându-şi puterea asupra principalelor fenomene ce se produc aici. Este un prieten şi confident al elevilor, un substitut al părinţilor, obiectde afecţiune, sprijin în ameliorarea stărilor de anxietate etc.

 Profesorul în ipostaza de consilier:

este un observator sensibil al comportamentului elevilor,un îndrumător persuasiv şi un sfătuitor al acestora.

 Profesorul, ca model:

 prin întreaga sa personalitate, prin acţiunile şi comportamentul său esteun exemplu pozitiv pentru elevi.

 Profesorul, ca profesionist reflexiv:

se străduieşte tot timpul să înţeleagă şi să reflectezeasupra întâmplărilor inedite din clasă, să studieze şi să analizeze fenomenele psihopedagogice cucare se confruntă.

 Profesorul, ca manager:

supraveghează întreaga activitate din clasă, asigură consensul cuceilalţi profesori, cu părinţii şi cu ceilalţi factori. Profesorul are de-a face cu un tip special demanagement, şi anume „managementul clasei”. Acesta include toate deciziile şi acţiunile solicitate pentru menţinerea ordinii în clasă.

Profesorului îşi asumă o multitudine de roluri a căror exercitare este dependentă de personalitatea lui.

Dar pe lângă activitatea didactică profesorul desfăşoară şi o activitate extraşcolară saucultural-educativă. Corolarul conţinutului social al acestei profesiuni constă în participarea la evenimentele şi frământările social-culturale ale timpului în care trăieşte şi ale poporului din  face parte. În această ipostază profesorul ne apare ca pedagog social, animat de grija pentru ridicarea gradului de cultură şi civilizaţie a naţiunii sale.

Desfâşurându-şi activitatea profesională în cadrul şcolii, dascălul nu încetează de a fi uneducator şi în afara ei, urmărind, bineînţeles, obiective specifice şi apelând la mijloace şi formeadecvate. Numai în măsura în care profesorul îşi continuă misiunea şi în afara cadrului profesional pe care i-l oferă şcoala poate fi considerat un educator al poporului său.

sursa: http://www.scribd.com/doc/48023346/Rolul-Profesorului

, , , ,

  1. #1 by ella vitonescu on ianuarie 10, 2012 - 11:09

    Intalnirea e doar pentru profesorii din orasul hunedoara sau din judetul HD? sunt profesor si gasesc bine venita o astfel de intalnire pentru ca noi putem avea un rol deosebit in viata celor pe langa care Dumnezeu ne-a asezat si avem nevoie sa ne incurajam unii pe altii (mai ales in vremurile de „criza” prin care trecem).

  2. #2 by Ruben Bucoiu on ianuarie 10, 2012 - 11:15

    Daca sunteti interesata, si considerati ca v-ar fi benefica, atunci intalnirea este si pentru dvs. nu doar pentru cei din orasul Hd. Este adevarat ca cei din oras sunt vizati in primul rand, insa nu vrem sa lasam pe nimeni pe dinafara, sau sa exlcudem pe cineva pe criterii geografice.

    Intalnirea are loc maine de la ora 17.00, acasa la unul dintre profesori, aici in Hunedoara. Va voi lasa un nr de telefon, la care puteti afla mai multe.

Scrie un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Alătură-te altor 4.975 de urmăritori

  • e v e n i m e n t e :

    ►... CLICK pe imagine

  • Z I A R U L = informaţie pe hârtie

    Evenimentele există. Hunedoara este şi evanghelică.

    Ne lipseşte încă fluidizarea informaţiei, promptitudinea şi lucrul în echipă (un colectiv de redacţie "self-motivated"), spiritul jovial şi curajul de a schimba şabloanele învechite. Ne lipsesc aceste lucruri, nu în sensul că nu le avem, ci în sensul că facem uz de ele mult prea puţin.

    Poate că este vremea să vorbim la trecut! :)

    Doamne ajută!

    Dacă CREZI că locul tău e alături de noi, CONTACTEAZĂ-NE !

    “Good ideas are common - what's uncommon are people who'll work hard enough to bring them about”-A.B.

  • Parteneri

  • de Interes

  • Judeţe Evanghelice

  • Flickr Photos

%d blogeri au apreciat asta: